NEWS

17/05/2020

20:09

Premier w tym tygodniu stawia na rozmowę z przedsiębiorcami a KPRM publikuje spot pokazujący sukces tarczy:

Tarcza w obronie polskich firm. Polska uniknęła spirali bezrobocia. Uratujemy 3 mln miejsc pracy

Łukasz Mężyk

"Premier w tym tygodniu stawia na promowanie Tarczy i dalsze spotkania z przedsiębiorcami, którzy otrzymali pomoc na obronę miejsc pracy i swojej pozycji konkurencyjnej" - dowiaduje się 300POLITYKA od współpracowników Mateusza Morawieckiego. Jak słyszymy, szef rządu weźmie udział w dwóch dużych wydarzeniach wokół Tarczy - pierwszym już we wtorek. Widzieliśmy spot pokazujący skalę Tarczy PFR i głos z rodzinnej firmy, którą premier odwiedził w ubiegłym tygodniu. W spocie wypowiada się Agnieszka Flis, prezeska jednej z najnowocześniejszych w Europie firmy cukierniczej, którą razem z mężem założyła gdy oboje mieli po 22 lata. Firma otrzymała z Tarczy Finansowej PFR prawie 2 miliony złotych, wniosek złożony za pośrednictwem PKO BP miał - według jej relacji -  zostać wypełniony w 7 minut, a pieniądze na konto firmy wpłynęły już po 24 godzinach. Z subwencji z Tarczy, firma zabezpieczyła środki na wypłaty dla pracowników do końca roku, ponieważ po kryzysie wywołanym epidemią obroty spadły o 35% w wyniku załamania eksportu. "W obronie polskich firm rząd błyskawicznie przygotował tarczę - antykryzysową i finansową. Tarcze działają" - mówi lektor w spocie, a Agnieszka Flis opowiada o tym, jak jej firma szybko otrzymała pomoc. "Prawie 120 tysięcy małych i średnich firm otrzymało pomoc. Miejsca pracy zostały uratowane a firmy mają czas, by odbudować swoją pozycję na rynku. Polska uniknęła spirali bezrobocia a dzięki kolejnym elementom tarczy uratujemy ponad 3 miliony miejsc pracy" -  słyszymy w spocie. "Światowe media, analitycy i Komisja Europejska uważają, że Polska ma dziś najskuteczniejsze narzędzia walki z kryzysem. To praca całego rządu. Ocalimy polską gospodarkę" - kończy się spot.

Łukasz Mężyk